بالفيديو:شاهد أنف هند صبري المصطنع

بالفيديو:شاهد أنف هند صبري المصطنع
منذ سنتين

2

كشف المخرج عمرو سلامة مخرج فيلم أسماء أن أنف النجمة هند صبري في هذا الفيلم لم يكن حقيقي، مشيراً أنه أراد من هند موهبتها الخارقة في التمثيل فقط وأن ينسى المشاهد هند صبري الممثلة المعروفة.

وفي تدوينة طويلة على صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي كتب عمرو سلامة قصة أنف هند صبري المصطنع في فيلم “أسماء”، وقام بنشر فيديو أثبت من خلاله أن أنف هند كان مصنوعاً من الجلاتين.

وتحت عنوان “قصة مناخير “أسماء” كتب عمرو:

“في فيلم أسماء، كنت مصمم على إني أغير شكل الفنانة هند صبري اللي قامت بدور أسماء، الفيلم كان مستوحى من قصة سيدة حقيقية، وكانت الفكرة إني عايز أخلي الفيلم واقعي وحقيقي على قدر الإمكان،وعلشان كده كنت عايز أنسي الناس شوية إن ديه هند صبري اللي هم عارفينها.

كنت عايز من هندي صبري موهبتها الخارقة في التمثيل، من غير شكلها المعروف للجميع، وأنسي الناس إن ديه هند صبري اللي يعرفوها.

وعلى هذا الأساس أصريت نجيب واحدة من أفضل خبراء المكياج في العالم، إسمها Jo Allen، هي اللي عملت أفلام زي”” Gladiator، وهي اللي غيرت شكل نيكول كيدمان في فيلم ” The Hours” و غيرت شكل هابيير بارديم في فيلم ” Mar Adentro”
طلبت منها نغير مناخير هند زي ما غيرت قبل كده مناخير نيكول كيدمان، وعملت كده فعلا، لكن الحقيقة إن تقريبا ماحدش خالص في الكوكب خد باله.

هند كانت بتقعد كل يوم قبل التصوير كذا ساعة علشان تعمل مكياج يخليها أكبر في السن وتحط المناخير.

طبعا لما ماحدش خد باله في الآخر، هند صبري ومحمد حفظي بالذات كانوا مش طايقني، طبعا مع اللوكيشن كله اللي كان قاعد مستني “المناخير”.

وأنا بستغل هذه الفرصة السعيدة علشان أشكرهم، وأعتذرلهم نص الإعتذار، لإن غرضي كان شريف والمناخير هي اللي طلعت نص كم”.

 

التعليقات

لا يوجد تعليقات

إضافة تعليق